۴ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

چهره های نامدار نشانگان مارفان

در این قسمت، شما با مشهورترین شخصیت های تاریخ آشنا می شوید که در برخی از آنها، سندرم مارفان به طور قطعی تشخیص داده شده و در برخی دیگر شک به ابتلا به این اختلال وجود داشته است. برخی از آنان هنوز زنده بوده مطمئنا مبتلایان شناخته شده دیگری به این بیماری وجود داشته یا دارند که در این لیست گنجانیده نشده اند. عدم تشخیص درست این اختلال حتی پس از بررسی های اولیه و گاهی کامل پزشکی منجر به گماشتن برخی از آنان با توجه به ویژگی های بدنی به ورزش های رقابتی به ویژه بسکتبال شده که زندگی آنها را به مخاطره انداخته است. موسیقی مورد دیگری است که موفقیت مبتلایان به مارفان در آن مدیون انگشتان بلند و انعطاف پذیرشان بوده است. جهت اطلاعات بیشتر، می توانید به آدرس های http://listdose.com/10-famous-people-with-marfan-syndrome/ و http://en.wikipedia.org مراجعه کنید.

ادامه مطلب...
۱۲ آبان ۰۲ ، ۱۸:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نحوه تشخیص بیماری سندرم مارفان

 

تشخیص مارفان کاملا بالینی است و در بررسی بالینی یک فرد از نظر نشانگان مارفان معیارهایی مورد استفاده قرار می گیرند که به آنها معیارهای بازنگری شده Ghent گفته می شود (جدول ۱)

ادامه مطلب...
۱۲ آبان ۰۲ ، ۱۷:۲۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مراقبت ها

به محض این که تشخیص سندرم مارفان برای فردی مطرح شد، یک بررسی کامل شامل یک اکوکاردیوگرافی توسط یک متخصص قلب و عروق (یک فوق متخصص قلب و عروق کودکان برای افراد کوچک تر از 14 سال) و یک بررسی کامل شامل دیدن کامل ته چشم پس از گشاد کردن کامل مردمک ها با دارو (افتالموسکوپی مستقیم) توسط یک متخصص چشم (ترجیحا یک فوق متخصص قسمت خلفی چشم یا شبکیه) باید در اولین فرصت ممکن انجام شود.

ادامه مطلب...
۱۲ آبان ۰۲ ، ۱۷:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بیماری های مشابه با مارفان

تشخیص های افتراقی سندرم مارفان (جدول ۱)

با این که بسیاری از مبتلایان به سندرم مارفان ظاهر مشخصی دارند، تعداد افرادی که ظاهر شبه مارفان دارند ولی مبتلا به این بیماری نیستند کم نیست. برخی افراد کاملا طبیعی و نیز مبتلایان به برخی بیماری های ژنتیک دیگر ممکن است از نظر ظاهری قابل افتراق از یک بیمار مارفان نباشند. برخی عوارض سندرم مارفان نیز به تنهایی تحت عنوان یک بیماری ویژه، مستقل و با توارث ژنتیک می توانند بروز کنند (اشکال ۱ تا ۸). از طرفی، تشخیص سندرم مارفان در کودکان و به ویژه شیرخواران می تواند بسیار مشکل باشد؛ این در حالی است که بروز بیماری در چنین سنینی جدی تر و خطرناک تر بوده میزان مرگ و میر ناشی از عوارض سندرم مارفان در دوران شیرخوارگی بیشتر از بزرگسالان است.

ادامه مطلب...
۱۲ آبان ۰۲ ، ۱۶:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰