۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

اکوکاردیوگرافی بیماران مارفان

سندرم مارفان قسمت های مختلف قلب به ویژه ریشه آئورت و دریچه ها (به ترتیب میترال، آئورت، سه لتی و ریوی) گرفتار می کند. بررسی اولیه یک بیمار حتی مشکوک به سندرم مارفان باید شامل یک اکوکاردیوگرافی از روی قفسه سینه یعنی trans- thoracic echocardiography باشد.

ادامه مطلب...
۲۸ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اصلاح اختلالات چشمی

مبتلایان به مارفان معمولا دچار اختلالات انکساری چشم و عموما نزدیک بینی (میوپی) هستند. هرگونه دستکاری (جراحی) چشمی در این افراد خطر جدا شدگی خلفی زجاجیه یا posterior vitreous detachment (PVD) و به دنبال آن پارگی و جدا شدگی شبکیه را افزایش می دهد و بایستی از آن پرهیز نمود؛ از این رو، بهترین راه برای اصلاح این اختلالات استفاده از عینک مناسب یا نهایتا لنز تماسی است.

ادامه مطلب...
۲۸ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

جراحی قلب و عروق در بیماران دچار سندرم مارفان

در سندرم مارفان، درگیری آئورت به شکل اکتازی آئورتوآنولر یعنی اتساع شدید حلقه دریچه آئورت و سینوس والسالوای آئورت که در اطراف دریچه آئورت قرار دارند، رخ می دهد. در این سندرم، گاهی، درگیری دریچه ها بین دهلیز راست و بطن راست نیز رخ می دهد، که به شکل پرولاپس (افتادگی) دریچه، طویل شدن طناب های متصل به دریچه و یا پارگی این طناب ها می باشد.

در سندرم Loeyse Dietz، روند پیشرفت بالینی سریع تر می باشد و جراحی ریشه آئورت باید در سنین پایین تر و قطرهای کمتر حلقه آئورتی (در مقایسه با سندرم مارفان) انجام گیرد...........

ادامه مطلب...
۰۷ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰